V současnosti, snad ještě více než před energetickou krizí, hledají společnosti způsoby, jak zvýšit efektivitu a ušetřit peníze, kdekoli mohou. Ideálně formou promyšlených investic. V naší firmě jsme se dlouhodobě zaměřili na optimalizaci a rozvoj nákupních procesů, abychom zákazníkům nabídli ještě rychlejší službu pro získání elektronických komponent a DPS. Základ našeho nákupního oddělení tvoří práce s informačním systémem Helios Nephrite, jenž pravidelnou činnost oddělení maximálně automatizuje. Nehledě na zpětnou analýzu dat, která může sledovat vývoj cen na trhu součástek.

Rozšíření skladových prostor

S výše uvedenou automatizací a dalším skvělým způsobem, jak zvýšit efektivitu nákupního procesu, souvisí rozšíření skladových prostor, které u nás proběhlo v posledních měsících. Umožňuje držet frekventovaný materiál in house a zkracuje dobu potřebnou k přípravě osazování desek plošných spojů. Součástí rozhodnutí bylo také personální navýšení, jenž má za následek inovace v oblasti organizace materiálu pro výrobu, tedy řízení zásob, skladování materiálu a sledování komponent napříč výrobou.

Cloudová srovnávací platforma

Abychom byli schopni rychle reagovat na požadavky zákazníků a získali součástky, které potřebují, využíváme systému CalcuQuote.
„CalcuQuote je cloudová nákupní platforma poskytující komplexní řešení pro správu RFQ. Platforma nám pomáhá najít nejlepší ceny komponent z domácích i mezinárodních zdrojů. Umožňuje v jednoduchém a intuitivním rozhraní založit nový projekt s potřebnými informacemi, importovat kusovník, upřednostnit oslovené dodavatele. Pracuje i se systémem slev. Zůstáváme v kontaktu s portfoliem ověřených dodavatelů, jelikož je pro nás důležitá kvalita dodaných součástek.“ uvedla Petra Aujeská, nákupčí společnosti SAFIRAL.

Rozšíření strojního vybavení o Scienscope AXC 800III

Důležitou investicí společnosti Safiral byl rovněž nákup Scienscope AXC 800III X-Ray Component Counting. Scienscope AXC 800III je výkonný nástroj, který umožňuje rychle a přesně počítat součástky. Více jsme se zařízení věnovali v článku o podmínkách dodání zákaznického materiálu.

Ambice v novém roce 2023

Samozřejmě nákupní proces dále rozvíjet dle doporučení týmu nákupního oddělení a strategických rozhodnutí managementu. Stále se udržovat tvz. up-to-date, což pro nás znamená se pravidelně seznamovat s novinkami v oboru a investovat do vzdělání zaměstnanců. V neposlední řadě dokončit renovaci prostor, díky níž bylo možné zvýšit skladovou kapacitu, a investovat do moderního vybavení. V předchozím textu nebyla zmíněna logistika úzce související s přesunem komponent. Zde došlo také k personálnímu navýšení, kdy se nám otevírají možnosti k revizi dosavadního řízení a hledání opět pro nás a zákazníky výhodnějších řešení.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti